2009

hehe...its been 2 months...baru nk taip blog....2 months for 2009...but berbulan2 for 2008...apela..have a blog but dont really use it...dulu gile sgt nk ada blog...hehe...actually the main thing is internet connection...aku pon don understand...

jom refresh what happened on last 2008...gapo eh? my last entry was on july16...i went to taman rehlah for girl scout camping...hehe...what else ha....oh ya...last ramadhan...hurm...aku dh jd org yg sgt rugi...ramadhanku telah berlalu dengan sangat rugi...aku antara org yg sgt rugi...aduhai...hurm..let bygones be bygones...my hari raya...for the first time...aku beraya ngn baju mahal....tak la ribu2...just mhl for student rate...bukan jugak loaded student...hehe...mana tak nye...aku raya ngn bju seragam....hehe lupakan kisah in sebelum aku mengarut lebih jauh lagi...to fill in my cuti,i got tempahan from puan siti rahaimah...ade la jugak aku tget RM120...hehe but tahun ni kasi dskaun lak...never mind la...rezeki Allah bukan hanya pada Ringgit Malaysia...(tigt plk filem Ringgit Kasorga Ramona Rahman zmn kecik2 dulu) hehe...talking about ringgit...i've earn approximately RM500...just from my tiny hand!! oh my... walaupun nilainya sangat ciput,but the sentimental value is tak terbanding (kalu kira sentimental value,xde yg blh lwn la kan?hehe...) baju mak mira n bju mira...thanx to her...but mira...aku nk mtk mf kt cni wlupn ko x dgr mf aku...bju ko x cmey sgt la....mf yek...

sudah lah...2008 was memory....eh..memories...hehe lets look on 2009...my january...hurm aku dh mulakan hidup dgn sebakul motivasi yang betul2 merubah pandangan n kepalaku...looks on how kak n che nor work, aku really malu with myself...n i want to use my malu to push me up...aku nk jadi diriku (bukan album elyana) sendiri...tapi kan...(meminjam kata-kata rasyid yaudin a.k.a ary tp bukan ary ginanjar) persekitaran di sini negatif.biarpun idea ini telah terbit di kepalaku,namun aku tidak begitu tahu cara untuk meluahkan.aku rasa aku nk shift...be a new SUHAILA DAUD...suhaila yg baru ini ingin melakukan semua perkara dengan terbaik,seikhlas hati.kerana aku percaya pada hasil dari keikhlasan.keikhlasan itu hadir dari-Nya.kudrat, ilham, malah perancangan dan hasil....semuanya dari Dia...jd,dgn ini aku ign berjanji pd driku..aku ign lakukn yg terbaik dlm sgl hal...berbekalkan kakak sbg idola,mama abh sbgi pemberi restu,dgn ini ku memohon redha-Mu Ya Allah...jgn kau pesongkan hati ini jauh dari-Mu...kerana aku tersangat kerdil dan hina untuk ku bersendiri tanpa-Mu Ya Rahman...

aku nk lupakn kisah yeh n meksu.malas aku nk taip kt cni.

hehe...aku dgn rsminy telah memonteng kuliah untuk ke grand opening SD Image.malang sekali nasibku apabila pontenganku itu dihidu oleh tutorku.huhu.maka aku dapat ceramah free..hehe dia pulak tersalah tafsir akan diriku.lanktaklah.yang penting hayat ku masih ada.hehe.

[050109] aku tiba di wakaf bharu dijemput che nah.dan pada hari ini jugalah ketahuan pontenganku pada umi.hehe.sepanjang perjalanan pulang, aku rancak bercerita akan kejadian di hari pembukaan.dan kami juga terjun ke dalam topik yg hangat.hehe.malas nk serabut tulis2 kt cni.dan...buat pertama kali untuk tiga minggu,aku call Fahmi untukbertanyakan hal kuliah.hehe terpaksa runtuhkan egoku...haha!! dan petang itu aku membawanya ke rumah setelah ku pikir2 tiada tempat yg selesa untukku ngobrol2..eh tak sedap plk.untuk berbicara,berbincang akan hubungan yg retak ini.fuh!! sangat lah hebat dugaan emosi dan perasaan.sememangnya termaktub dalam Al-Quran syaitan laknatullah akan menggoda manusia sehebatnya.semoga kekuatan yg ada padaku itu hanyalah dari Dia.

aku dh kurg mood nk tulis.ntlh aku rajin aku sambung balik.

batuk.... batuk...batuk...

it has been a week aku batuks... from a case of allergy (asap at the back of my hostel), to a heavy flu, and finally cough... sian aku...

aku kan, have a variety of feelings through this week... a feel of rindu...sewel...and more...

(aku nk menulis tapi entah ape aku mengarut....)

song of heart

seringkali ada bait lagi yang mempersembahkan perasaan hati... bagaikan disusun kemas, patah perkataan itu berkata-kata, yang juga datang bersamanya air jernih menghiasi pipi.. sebagai hiasan indah mengiringi kata... duhai hati, usaikan air mata itu andai ia penenangmu...

desir pasir di padang tandus
segersang pemikiran hati
terkisah ku di antara cinta yang rumit

bila keyakinan ku datang
kasih bukan sekadar cinta
pengorbanan cinta yang agung
kupertaruhkan

maafkan bila ku tak sempurna
cinta ini tak mampu ku cegah
ayat ayat cinta bercerita
cintaku padamu

bila bahagia mulai menyentuh
seakan ku bisa hidup lebih lama
namun harus ku tinggalkan cinta
ketika ku bersujud

Ada Untukmu..

di sana pungguk menanti.. mengharap bulan membalas rindu di hati
di sini aku berdiri.. menunggu penuh dengan kesabaran
tanpa manis madah.. janji yang puitis.. untuk persembah
hanya ketulusan sekeping hati suci..

aku berikan kasih.. kalau itu yang kau mahu dariku...
aku berikan cinta.. untuk membahagiakan harimu..
aku sayang dirimu.. biarpun nafasku sampai terhenti...

akan ku kota janji kita.. mendirikan taj mahal cinta...
setulus kasih shah jehan kepada mumtaznya...

terasa indah pabila berdua.. semakin tiba saat bahagia merai cinta kita..

nubhan_zeti akma_abie abdillah

nama & kenangan...

dah lama sgt rs x menulis...
rs mcm gtl sgt dh tgn ni nk melahirkan kata hati yang disimpan...
hakimi & hafez....
dua nama yg sgt berbeza namun mempunyai satu persamaan ; kehadiran mereka meninggalkan kenangan...

buat hakimi...
sungguh pun nasibmu tiada siapa yang tahu, tapi ketahuilah syg...namamu tetap terpahat di hati kami sekeluarga..walaupun lahirmu tiada bersambut meriah, tapi ketahuilah hati kami sgt membutuhkan mu... memang benar dan nyata kami yg bersalah, dan kami harap diberikan secebis peluang untuk kami menyayangi dan merinduimu... kimi... andainya kau mengerti tangisan mama, cheqsu, cheqya dan uncle..andainya dapat kau tafsir sayu hati seorang abah, pasti kimi mengerti keadaan yang ditakdirkan... kimi.. kau yg terpilih untuk menghadapi semua ini, hanya kau yang mampu...


hakimi...
walau saat bersua hanya seketika cuma, tapi kami bahagia.. amat bahagia dapat bersamamu.. dan kini kami cuma mampu mengutus rindu yang jauh untukmu... agar di hatimu sentiasa basah ingatan terhadap kami.. kalaupun tiada rindu buat kami, cukuplah sekadar ingatan yang kami pernah hadir dalam hidupmu... kimi.. tiada hati setabah hatimu... kami sayu... maafkan kami... hati kimi pasti calar dengan takdir yang tersirat.. hatimu pasti disiat-siat keadaan.. tapi.. walau seteruk mana tanggapanmu, kami tetap di sini menanti.. kami ada untukmu... kimi... wajahmu, senyummu, tawamu... sentiasa bermain dan menghatui kami.... kimi... kami sanggup menanti untukmu... sehingga akhir hayat kami... kau tetep di hati kami... kimi....

hafez..
satu nama.. yang dulu pernah berada teratas di dalm hati... kerana dia yg pertama... namun syg.. aku yg kalah pada ujian dan halangan.. ku melangkah dalam kesilapan yang sampai sekarang menghantui... kalaulah aku hanya bersabar.. biasalah... mungkin darah muda... panas... kerana seorang hawa bernama ain, ku tipu diriku sendiri.. hadir pula syukri mengubat lara.. namun tak lama... ku keseorangan jua.. dan setelah melalui segalanya tanpa pertimbangan aqal.. aku bersama fahmi.. hafez... semoga pertunanganmu dapat menjanjikan bahagia yang berpanjangan.. dan andainya kau bahagia, aku juga bangga kerana dapat memberi ruang untukmu bahagia..dan itu bukti aku tidak tersilap langkah di suatu masa dulu.. hafez... doaku dari jauh, jgnlh siakn kaum hawa.. igtlh ibumu walau sudah beristeri... jgn lupa pgrbanan isteri..

hehe.. xde jodoh kita untuk bersama... jarang cinta pertama yang bersatu...